Trasy 2016

Popis a mapa trás 2. ročníka INOV-8 Behu Súľovskými skalami.

NÁVOD na sťahovanie dát! Na GPX dáta kliknete pravým tlačítkom myši a dáte "Uložiť ako...". Na OPEN CYCLE MAP kliknite ľavým tlačítkom myši a mapa sa Vám zobrazí v novom okne.

b_130_130_16777215_0___images_stories_cyklotour_Mapa_Beh_2016_final.jpg

Trasa 28 km / prevýšenie 1160 m

OPEN CYCLE MAP

b_130_130_16777215_0___images_stories_cyklotour_profil_28km_sho.jpg b_130_130_16777215_0___images_stories_cyklotour_profil_28.png

Štart aj cieľ všetkých trás INOV-8 Behu Súľovskými skalami je situovaný na Súľovské námestie vedľa Obecného úradu. Úvodných 500 metrov budete mierne stúpať po širokom asfalte smerom na obec Hradná. Do terénu odbočíte doľava kúsok za autobusovou zástavkou. Je presneprotismere trasy AUTHOR ŠKODA bikemaratónu Súľovské skaly. Úzka cestička pomedzi polia a krátkym lesný tunel Vás privedú na širokú lúku pri Šefarovom sade a odtiaľ budete pozvoľna stúpať na lúčny hrebeň - Beňovce, kde sa Vám bude postupne odkrývať panoráma Súľovských skál. Pri troch orechoch sa lúka skloní do mierneho klesaniavyjazdené stopy v tráv Vás dovedú na hranicu lesa, odkiaľ začína stúpanie po modrej turistickej značke na sedlo Roháč. Tu prídete prvý krát na dosah ku Súľovským skalám. Lesná cesta sazávere vinie pomedzi skalné stenyihly. Tesne pred vrcholom Vás čaká prvá občerstvovacia stanica (km 3,5.)  Po dosiahnutí sedla Roháč (692 m.n.m.), odbočíte vľavo na zelenú turistickú značku vedúcu po hrebeňovom chodníku. Na zopár miestach bude trasa tesne míňať výhliadkové body, z ktorých je nádherný rozhľad na Súľovské vrchy... Po hrebeni budete bežať až na križovatku so žltou turistickou, kde sa oddelíte od trasy 13 km.

Po žltej značke vybehnete na najvyšší bod všetkých trásRoháč (803 m.n.m.) a z neho budete zbiehať smerom na Lietavskú Závadku. Toto klesanie taký zábavný húpavý charakter smiley Po jednom strmom klesaní sa odpojíte zo žltej trasy, ktorá odbočuje doľava do mladej hory. Trasa behu pokračuje priamo po lesnej ceste, ktorá po chvíli vybehne na okraj lesa na Lietavskou Závadkou. Cca 200 metrov pobežíte po okraji horypotom na lúčnom hrebeni na prvej odbočke zahnete doľava medzi mladé stromčeky, okolo ktorých budete klesať na križovatku zvážnic. Pokračujete priamo do mierneho stúpania, ktoré Vás dovediena Rôsoviny. Pred úplným vrcholom Vás ešte čaká 1 krátke klesanie. Z najvyššieho budu Rôsovín klesnete na veľkú skládku, kde bude pripravená druhá občerstvovacia stanica (km 11,8.). Za ňou budete ešte asi 50 metrov pokračovať po hlavnej zvážnici, keď na ľavej strane uvidíte krátko za sebou 2 lesné cesty. Doľava odbočítena druhú a asi 10 metrov od kraja lesa sa doprava odpája vyčistený chodník. Ten obchádza najhorší úsek cesty s vyjazdenými koľajami. Potom budete ešte chvíľu stúpať a keď sa cesta skloní smerom dolu, po chvíli prídete do lokality Záskalie na križovatku lesných ciest. Budete ale pokračovať po akoby hlavnej ceste mierne doprava a okolo Buronej skaly zídete až na hranicu lesa nad obcou Hlboké. Trasa potom pokračuje priamo popri osamelej chate najskôr poľnou cestou a potom chodníkomku hlavnej ceste cez obec. Tu vybehnete na asfalt a popred obecný úrad pobežíte po zelenej turistickej značke Vodopádskou ulicou opäť do lesa. Na rázcestí troch ciest na konci asfaltky odbočíte doľava a začnete sa blížiť ku Hlbockému vodopádu. Značený turistický chodník vodopád obchádza po pravej strane atraktívnym strmým skalným žľabom. Po zdolaní jeho vrcholu prudko klesnete opäť ku Hlbockému potoku a miernym stúpaním budete pokračovať až do lokality Močiare, kde na nenápadnom rázcestí odbočíte doľava zo zelenej značky na lesnú cestu. Tá Vás opäť privedie na skládku dreva pod Rôsovinami. na  istú, ale už tretiu občerstvovaciu stanicu (km 18,2.). Odtiaľto pokračujete po červenej značke, vedúcej na sedlo Roháč-Čiakov (718 m.n.m.). V tejto lokalite sa znova spojíte s trasou 13 km a až do cieľa budete pokračovať spolu.

Úzky hrebeňový chodník sa bude preplietať pomedzi jedinečné skalné výtvorypo sérii krátkych stúpaníklesaní budete prebiehať popod najvyšší vrchol Súľovských skálBrada (816 m.n.m.). Odtiaľto začnete strmo klesať do Sedla pod Bradou (660 m.n.m.), kde odbočíte z červenej na modrú značku smerom na obec Hrabové. Po asi 300 metroch za sedlom dobehnete na rázcestie na čistinke, kde treba ísť vpravo, stále po modrej značke. Po lesnej ceste budete pozvoľna klesať, sem tam sa trasa prehupne cez malý kopček. Keď dobehnete na okraj lesa, odbočíte vľavo na nenápadnú lúčnu cestu hneď popri stromoch. V týchto miestach bude pripravenáštvrtá občerstvovacia stanica (km 22,4.) Potom opäť vbehnete do lesapo jeho okraji budete bežať až ku vodárni nad obcou Jablonové. Pri nej sa krátkou spojovacou cestou dostanete na stúpanie do lokality Javor. Lesná cesta  v týchto miestach celkom strmý sklon. Na pravej strane sa Vám po chvíli objaví presekaný chodník, vedúci cez nenápadný hrebeň na krásny lesný chodník. Z hrebeňa budete cca 300 metrov klesať a dostanete sa na zelenú značku, ktorá Vás privedie na Lúku pod Súľovským hradom. Tu ste opäť na dosah skalným velikánom. Trasa sa preplieta a šplhá pomedzi skalné ihlysteny. Raz kúsok klesnete, potom opäť horeste na Lúke pod hradom (525 m.n.m.). Tu sa na chvíľu napojíte na Náučný chodník Súľovskými skalami s informačnými tabulamivýnimočnostiach tohto územia. Z lúky budete pozvoľna klesať cca 900 metrovprídete na križovatku chodníkov, kde odbočíte ostro doľava na žltú turistickú značku. Po žltej značke pobežíte asi 300 metrov zvlnenou lesnou cestou po okraji lesa. Na tomto mieste na spojíte s najkratšou trasou 6,7 kmPotom odbočíte napravo dolu na lúku ku Kolibe pod Skalami, kde je nachystaná posledná piata občerstvovacia stanica (km 26,7.). Odtiaľto to máte do cieľa už len miernekopca. Po asi 600 metroch sa napojíte na asfaltovú cestuhurá, o chvíľku stecieli. GRATULUJEME  yes

Trasa 13 km / prevýšenie 600 m

OPEN CYCLE MAPS

b_130_130_16777215_0___images_stories_cyklotour_profil_13km_sho.jpg b_130_130_16777215_0___images_stories_cyklotour_profil_13.png

Úvodných 500 metrov po štarte budete mierne stúpať po širokom asfalte smerom na obec Hradná. Do terénu odbočíte doľava kúsok za autobusovou zástavkou. Je presne v protismere trasy AUTHOR ŠKODA bikemaratónu Súľovské skaly. Úzka cestička pomedzi polia a krátkym lesný tunel Vás privedú na širokú lúku pri Šefarovom sade a odtiaľ budete pozvoľna stúpať na lúčny hrebeň - Beňovce, kde sa Vám bude postupne odkrývať panoráma Súľovských skál. Pri troch orechoch sa lúka skloní do mierneho klesania a vyjazdené stopy v tráv Vás dovedú na hranicu lesa, odkiaľ začína stúpanie po modrej turistickej značke na sedlo Roháč. Tu prídete prvý krát na dosah ku Súľovským skalám. Lesná cesta sa v závere vinie pomedzi skalné steny a ihly. Tesne pred vrcholom Vás čaká prvá občerstvovacia stanica (km 3,5.) Po dosiahnutí sedla Roháč (692 m.n.m.), odbočíte vľavo na zelenú turistickú značku vedúcu po hrebeňovom chodníku. Na zopár miestach bude trasa tesne míňať výhliadkové body, z ktorých je nádherný rozhľad na Súľovské vrchy... Po hrebeni budete bežať až na križovatku so žltou turistickou, kde sa oddelíte od trasy 28 km.

Asi po 300 metroch mierneho klesania v technickom teréne sa dostanete na sedlo Roháč Čiakov (718 m.n.m.). V tejto lokalite sa definitívne spojíte s trasou 28 km a až do cieľa budete pokračovať spolu.

Úzky hrebeňový chodník sa bude preplietať pomedzi jedinečné skalné výtvory a po sérii krátkych stúpaní a klesaní budete prebiehať popod najvyšší vrchol Súľovských skál – Brada (816 m.n.m.). Odtiaľto začnete strmo klesať do Sedla pod Bradou (660 m.n.m.), kde odbočíte z červenej na modrú značku smerom na obec Hrabové. Po asi 300 metroch za sedlom dobehnete na rázcestie na čistinke, kde treba ísť vpravo, stále po modrej značke. Po lesnej ceste budete pozvoľna klesať, sem tam sa trasa prehupne cez malý kopček. Keď dobehnete na okraj lesa, odbočíte vľavo na nenápadnú lúčnu cestu hneď popri stromoch. V týchto miestach bude pripravená druhá občerstvovacia stanica (km 7,7.) Potom opäť vbehnete do lesa a po jeho okraji budete bežať až ku vodárni nad obcou Jablonové. Pri nej sa krátkou spojovacou cestou dostanete na stúpanie do lokality Javor. Lesná cesta má v týchto miestach celkom strmý sklon. Na pravej strane sa Vám po chvíli objaví presekaný chodník, vedúci cez nenápadný hrebeň na krásny lesný chodník. Z hrebeňa budete cca 300 metrov klesať a dostanete sa na zelenú značku, ktorá Vás privedie na Lúku pod Súľovským hradom. Tu ste opäť na dosah skalným velikánom. Trasa sa preplieta a šplhá pomedzi skalné ihly a steny. Raz kúsok klesnete, potom opäť hore a ste na Lúke pod hradom (525 m.n.m.). Tu sa na chvíľu napojíte na Náučný chodník Súľovskými skalami s informačnými tabulami o výnimočnostiach tohto územia. Z lúky budete pozvoľna klesať cca 900 metrov až prídete na križovatku chodníkov, kde odbočíte ostro doľava na žltú turistickú značku. Po žltej značke pobežíte asi 300 metrov zvlnenou lesnou cestou po okraji lesa. Na tomto mieste sa spojíte s najkratšou trasou 6,7 km. Potom odbočíte napravo dolu na lúku ku Kolibe pod Skalami, kde je nachystaná posledná tretia občerstvovacia stanica (km 11,8.). Odtiaľto to máte do cieľa už len mierne z kopca. Po asi 600 metroch sa napojíte na asfaltovú cestu a hurá, o chvíľku ste v cieli. Gratulujeme yes

Trasa 6,7 km / prevýšenie 200 m

OPEN CYCLE MAPS

b_130_130_16777215_0___images_stories_cyklotour_profil_7km_sho.jpg b_130_130_16777215_0___images_stories_cyklotour_profil_7.png

Úvodných 500 metrov po štarte budete mierne stúpať po širokom asfalte smerom na obec Hradná. Do terénu odbočíte doľava kúsok za autobusovou zástavkou. Je presne v protismere trasy AUTHOR ŠKODA bikemaratónu Súľovské skaly. Úzka cestička pomedzi polia a krátkym lesný tunel Vás privedú na širokú lúku pri Šefarovom sade a odtiaľ budete pozvoľna stúpať na lúčny hrebeň - Beňovce, kde sa Vám bude postupne odkrývať panoráma Súľovských skál. Pri troch orechoch sa lúka skloní do mierneho klesania a vyjazdené stopy v tráv Vás dovedú na hranicu lesa, odkiaľ začína stúpanie po modrej turistickej značke na sedlo Roháč. Asi po 300 metroch prídete na "Y" križovatku lesných ciest. Trasa 6,7 km vedie ľavou cestou, trasy 28 km a 13 km stúpajú pravou cestou na Sedlo Roháč. Po cca kilometri vybehnete z lesa na lúku, kde sa nakrúcal film Sokoliar Tomáš. Výhľad z tohto miesta na skalné mesto Roháč a Bradu je famózny. Po prudkom zbehu dolu lúkou sa napojíte na žltú značku a pri studničke Vás čaká prvá občerstvovacia stanica (km 4,1.) Za ňou pokračujete chvílú šotolinovou cestou a potom zvlneným lesným chodníkom až na križovatku trás nad Kolibou pod skalami, kde sa spojíte s trasami 28 km a 13 km. Odbočíte naľavo dolu na lúku ku Kolibe pod Skalami, kde je nachystaná druhá občerstvovacia stanica (km 5,5.). Odtiaľto to máte do cieľa už len mierne z kopca. Po asi 600 metroch sa napojíte na asfaltovú cestu a hurá, o chvíľku ste v cieli. Gratulujeme yes